| 1873, Založený Uhorsko karpatský spolok (MKE). Na jeho prvom zasadaní bola prejednaná otázka horskej vodcovskej a záchrannej služby a jej prevencia.
|
| 1882, výbor Uhorského karpatského spolku vykonal pre horských vodcov školenie v poskytovaní prvej pomoci a záchrannej službe, ktoré viedli smokoveckí lekári Dr. Szontág, Dr. Jármay a slavkovský učiteľ Ambrózy.
|
| 1885, Vydaný nový vodcovský štatút, ktorý v § 12 obsahoval sta? v ktorej sa hovorí, že horský vodca je povinný poskytnú? prvú pomoc turistovi, ktorý je v neš?astí, chorobe alebo v inej nehode.
|
| 1892, Vytvorená osobitná odbočka s názvom „Tatranská odbočka Uhorského karpatského spolku„. Táto si na seba zobrala povinnos? horskej vodcovskej a záchrannej služby v horách.
|
| 1913, 28. decembra bola vytvorená Tatranská dobrovoľná záchranná komisia pri Uhorskom turistickom zväze. (bývalý MKE)
|
| 1921, Vytvorenie jednotnej celoštátnej organizácie Klub československých turistov. Na Slovensku sa vytvorila Slovenská komisia KČST. Tento prevzala organizovanie horskej vodcovskej a záchrannej služby. Zároveň vznikol horolezecký klub JAMES.
|
| 1923, JAMES sa ujíma riadenia v nových podmienkach Sboru tatranských horských vodcov a spravovania záchrannej služby.
|
| 1925, Hlavný stan Sboru tatranských horských vodcov a záchrancov sa premiestnil do Starého Smokovca.
|
| 1927, Vedením a riadením Sboru tatranských horských vodcov sa ujíma Slovenská komisia KČST.
|
| 1929, Sbor horských vodcov a záchrancov bol prevedený pod kontrolu Tatranskej komisie KČST. Vec záchrannej služby je zavedená do stanov tejto organizácie a zároveň je ich pracovnou náplňou.
|
| 1933, Vo Vysokých Tatrách sa vytvorila samostatná organizácia „Združenie pre záchrannú službu„.
|
| 1937, Združenie pre záchrannú službu bolo premenované na Spolok záchrannej služby vo Vysokých Tatrách.
|
| 1940, Vytvorenie Spolku Záchrannej služby Klubu slovenských turistov a lyžiarov.
|
| 1946, Záchranný zbor KSTL si za svoje sídlo zvolilo Štrbské Pleso.
|
| 1947, Z podnetu Oktaviána Otto Krejčího a Ivana Bohuša sa vytvorila miestna skupina záchranného zboru KSTL v Starom Smokovci.
|
| 1948, 17.novenbra bol konkretizovaný požiadavok na vytvorenie Tatranskej horskej služby Oktaviánom Otto Krejčím, Ivanom Bohušom a MUDr. Biringerom, prostredníctvom svojho čestného predsedu Michala Chudíka. Náčelníkom tatranskej skupiny bol v tom čase Imrich Nahálka. Ku koncipovaniu návrhov pre nadriadené orgány sa pripojil Vladimír Prošek a Konrád Andrejko.
|
| 1949, V zmysle zákona č.187/49 Zb. zrušil svoju činnos? KSTL. V tomto čase sa dokončili všetky prípravné práce na vytvorení Tatranskej horskej služby pri dočasnej správnej komisii, neskôr Jednotnom národnom výbore s právnou účinnos?ou od 1. januára 1950 so sídlom vo vile Klára v Hornom Smokovci.
|
| 1950, 20. január sa stal prvým pracovným dňom profesionálnej záchrannej služby.
|
| 1954, Od 1. februára preberá pod svoju starostlivos? všetkých zamestnancov Tatranskej horskej služby TURISTA n.p. Bratislava.
|
| 1954, Od 15. mája začala činnos? profesionálnej horskej záchrany na území Západných Tatier - sever pod organizáciou TURISTA n.p.
|
| 1955, Vznik okrsku na južnej strane Západných Tatier.
|
| 1956, 20. augusta bola profesionálna Tatranská horská služba na území Západných a Vysokých Tatier pridelený Správe Tatranského národného parku.
|
| 1963, Tatranská horská služba po prvý krát v dejinách požiadala Ministerstvo vnútra o pátranie po nezvestnej dvojici z Prahy vrtuľníkom Mi 4. Pátranie nebolo úspešné.
|
| 1965, Tatranská horská služba vykonala prvú záchrannú akciu vrtuľníkom Mi-4 na Popradskom Ľadovom štíte. Transport trval 78 minút, celá akcia 30 minút.
|
| 1965, Započatie stavby budovy Tatranskej horskej služby v Starom Smokovci.
|
| 1967, 16. decembra bol odovzdaný Dom Tatranskej horskej služby do používania.
|
| 1968, 22. júna Horskú službu ČSSR (ktorej členom bola aj THS) prijali za riadneho člena medzinárodnej organizácie IKAR na chate Mon Lino v Talianských Alpách.
|
| 1969, Dňa 7. mája havaroval vo Veľkej Studenej doline vrtuľník Mi-4. Pri havárii zahynul pracovník Tatranskej horskej služby Eugen Šándory, 27 ročný.
|
| 1973, Ministerstvo vnútra požiadalo Tatranskú horskú službu o vyskúšanie nového typu vrtuľníka Mi-2. Skúšky boli úspešné.
|
| 1977, Na hospodárskom dvore Technický služieb bol vybudovaný heliport, ktorý má slúži? na medzipristátia.
|
| 1979, Dňa 25. júna došlo pri záchrannej akcii v Mlynickej doline k havárii vrtuľníka LO FMV typu Mi-8. Pri havárii zahynuli dvaja členovia posádky mjr. BAČÁK Vladimír (49 r.), mjr. DVOŘÁK Václav (42 r.) a pä? pracovníkov Tatranskej horskej služby: JAMNICKÝ Bernard (36 r.), HUSKA Pavol (35 r.), HUDÁK Martin (33 r.), EŠTOČKO Štefan (25 r.) a KRIŠŠÁK Milan (35 r.)
|
| 1989, 27. februára sa kolektív pracovníkov Tatranskej horskej služby dohodol jednoznačne nepokračova? v leteckej záchrannej činnosti pomocou nevhodných typov vrtuľníkov.
|
| 1990, V septembri bola dobrovoľná členská základňa preradená od HS ČSZTV pod Správu TANAPu.
|
| 1990, Dňa 13. októbra pristál na popradskom letisku vrtuľník Alouette 3, zakúpený vo Francúzku pre potreby Tatranskej horskej služby.
|
| 1998, Dňa 2. decembra došlo k výpadku v ľadopáde z Prostrednej Velickej štrbiny pri nácviku členmi Tatranskej horskej služby. Pri tragédii zahynul JURSKÝ Ľubomír (44 r.)
|
| 2000, Dňa 11. novembra bola Tatranská horská služba prijatá do medzinárodnej organizácie združujúcej horské záchranné systémy IKAR - CISA.
|
| 2001, Dňa 17. augusta počas výstupu na Ganek zahynul TATARKA Vladimír (56 r.)
|